Ośrodek naukowy – typ króliczej nory pojawiający się w trzeciej części gry.
Znajdziemy go w każdym otoczeniu. Jest to miejsce, w którym możemy
rozpocząć karierę naukową lub podjąć kurs ogrodnictwa i logiki.
Laboratoria zapewniają dużo rozrywki. Są otwarte dla zwiedzających oraz
dla sprzedających swoje zdobycze, między innymi owady czy zjawy.
Naukowcy w instytutach prowadzą bardzo skomplikowane doświadczenia.
Parcują oni między innymi nad ożywianiem Simów. Mówi o tym jedna z
okazji. Niestety eksperyment zawsze się nie powodzi.
Instytuty naukowe w The Sims 3
Sunset Valley oraz Hidden Springs
Ośrodek naukowy korporacji Landgraaba
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
34245 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Sunset Valley i Hidden Springs
Ośrodek naukowy korporacji Landgraaba
Domyślne laboratorium stworzone przez twórców. W Sunset Valley
znajdziemy go w pewnej odległości od centrum. Obok budynku zbudowano
dużą szklaną kopułę. Wewnątrz umieszczono rośliny poddane badaniom. Za
ośrodkiem można łowić ryby lub zebrać warzywa z upraw. Hidden Springs
nie posiada tak rozbudowanego instytutu. Nie wzniesiono tu żadnej
kopuły, ani nie posadzono warzyw. Ulokowano go naprzeciwko stadionu.
Prawdopodobnym założycielem obu ośrodków jest ktoś z rodu Landgraabów.
Riverview
Ośrodek naukowy Gleby i Wody
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Rozmiar:
35x20
Otoczenie:
Riverview
Ośrodek naukowy Gleby i Wody
Z zewnątrz wygląda na zadbany i nowoczesny budynek, chociaż położony
jest na wsi. Możliwe, że główny temat, którym zajmuje się ten instytut
to woda i sole. Wskazuje na to nazwa oraz położenie blisko rzeki w Riverview. Przy brzegu tejże rzeki występuje robo-ryba, rzadka odmiana charakterystyczna dla ośrodków naukowych.
Twinbrook
Przemysłowy Ośrodek Naukowy
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
5816 §
Rozmiar:
40x24
Otoczenie:
Twinbrook
Przemysłowy Ośrodek Naukowy
Parcelę ulokowano w przemysłowej części miasta, nieopodal starych
torów i magazynów. Jak sama nazwa wskazuje zajmuje się on nauką w takich
dziedzinach jak ekonomia. Wygląda dość staro, dlatego możemy
prypuszczać, że jest to jeden z pierwszych wybudowanych budynków w Twinbrook.
Niedaleko ośrodka znajdziemy rury wylewające odpady do zatoki.
Prawdopodobnie są to pozostałości po eksperymentach w instytucie.
Bridgeport
Morski Ośrodek Naukowy
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
34984 §
Rozmiar:
64x39
Otoczenie:
Bridgeport
Morski Ośrodek Naukowy
Ośrodek naukowy w Bridgeportmainny
charakter niż poznane wcześniej budynki. Zajmuje się on zapewne
oceanologią i tematami pokrewnymi. Świadczy o tym położenie instytutu
nad wodą i ogromny symbol delfina nad wejściem. Wewnątrz rzuca się w
oczy duży szkielet jakiegoś morskiego zwierzęcia. Obok obiektu zbudawno
basen wypełniony zieloną wodą. Simowie mają możliwość zażycia kąpieli w
zbiorniku. Nie występują po tym żadne efekty uboczne.
Księżycowe Jeziora
Laboratorium w Księżycowych Jeziorach
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Księżycowe Jeziora
Laboratorium w Księżycowych Jeziorach
Symbol całego otoczenia. Właśnie to miejsce jest źródłem sukcesu
Księżycowych Jezior. Zbudowano go na szczątkach rozbitego statku
kosmicznego. Dzisiaj znajdziemy go w samym sercu miasta. Konstrukcja
budynku jest bardzo nowoczesna. Opis miasta mówi o dużej liczbie
zatrudnionych osób w ośrodku oraz o wysokiej renomie tego miejsca.
Appaloosa Plains
Szpital i Ośrodek Naukowy Wolfsona
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
52139 §
Rozmiar:
48x62
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Szpital i Ośrodek Naukowy Wolfsona
Całkowicie różni się od dotychczas poznanych parceli. Przypomina
bardziej uniwersytet niż ośrodek naukowy. Jako pierwszy łączy się ze
szpitalem. W środku został ulokowany zabytkowy dziedziniec, do ktorego
można wejść bocznym wejściem. Budynek znajdziemy naprzeciwko sklepu
spożywczego i kawiarenki.
Oaza Szczęścia
Laboratoria Testowe Strefa-52
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
11387 §
Rozmiar:
40x40
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Laboratoria Testowe Strefa-52
Położony jest bardzo daleko od centrum miasta, obok siedziby
miejscowej szajki przestępców. Na terenie parceli znajduje się budynek
ośrodka podobny do wcześniej poznanych, zbiornik z zieloną wodą oraz
tylko jedna, osamotniona palma.
Bar – typ króliczej nory pojawiający się w trzeciej części gry. Znajdziemy go w każdym otoczeniu. W przeciwieństwie do restauracji
otwarty jest przez całą dobę. Lokacja oferuje nam rozpoczęcie kariery
kulinarnej, podjęcie kursu gotowania lub okazyjnie wzięcie udziału w
konkursie jedzenia. Spożywać możemy jedynie w środku, a konsumowanie
trwa krócej niż w restauracji.
Bary w The Sims 3
Bar "Głęboki tłuszcz"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
5164 §
Rozmiar:
17x23
Otoczenie:
Sunset Valley, Riverview oraz Bridgeport
Sunset Valley, Riverview oraz Bridgeport
Bar "Głęboki tłuszcz"
W Sunset Valley oraz Riverview ulokowano go w centrum miasta, nieopodal szpitali. Natomiast w Bridgeport
bar umieszczono na wysepce z dala od labiryntu wysokościowców. Bar nie
cieszy się dobrą reputacją.Czasem, z mauzoleum, możemy dostać
ostrzeżenie przed jedzeniem w tym miejscu. Parcelę czasami odwiedza Mroczny Kosiarz. Wychodzi on z zaplecza co parę dni.
Bar Bruntona w Wagonie
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
3641 §
Rozmiar:
20x25
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Bar Bruntona w Wagonie
Nazwa baru nawiązuje do otoczenia wokół parceli. W niewielkiej
odległości znajdziemy stare, zniszczone tory. Sam budynek ma kształt
wagonu, a obok postawiono szlaban kolejowy. Podobnie jak we Sunset Valley i Riverview parcelę ulokowano nieopodal szpitala. Co ciekawe przy szlabanie pochowano B. Vernona Castora. Może mieć on coś wspólnego z rodziną Castor mieszkającą w mieście.
Bar "Głęboka woda"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Barnacle Bay
Barnacle Bay
Bar "Głęboka woda"
Pomysł nazwy został zaczerpnięty z baru w Sunset Valley. Słowo tłuszcz zamieniono na woda co nawiązuje do morskiego klimatu otoczenia. Cały budynek ma kształt statku i ulokowany został na samym wybrzeżu miasta.
Sklep Spożywczy Dariusza Balerona i Kawiarnia Koffi
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
16499 §
Rozmiar:
48x30
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Sklep Spożywczy Dariusza Balerona i Kawiarnia Koffi
Został połączony ze sklepem spożywczym. Jak nazwa wskazuje nie jest
to typowy bar szybkiej obsługi tylko kawiarnia. Nosi nazwę Koffi, która
może nawiązywaćdo rodziny Koffi z Sunset Valley. Przed budynkiem znajdziemy stoliki i krzesła.
Bar Armstronga
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
5307 §
Rozmiar:
15x10
Otoczenie:
Księżycowe Jeziora
Księżycowe jeziora
Bar Armstronga
Podobnie jak inne królicze nory w tym otoczeniu, tak i bar wybudowano
w postaci portalu. Nazwa została wybrana na cześć słynnego astronauty
Armstronga. Bar znajduje się w centrum miasta, przy Bulwarze Orbitalnym
120.
Bar Pustynny
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
7574 §
Rozmiar:
25x20
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Bar Pustynny
Wyglądem przypomina bar z Sunset Valley,
ale zmieniono w nim kolorystykę. Dopasowano ją do całego otoczenia. Bar
ulokowano tuż obok basenu, nieopodal brzegu rzeki. Przy właściwym
budynku postawiono stoliki z krzesłami oraz parasolami
charakterystycznymi dla Oazy Szczęścia.
Supermarket – typ parceli publicznej pojawiający się w trzeciej części gry,
w ktorej nie widać naszego Sima. Znajdziemy go w każdym otoczeniu.
Możemy w nim zakupić produkty spożywcze, potrzebne do przygotowania
danej potrawy oraz towary przemysłowe. Sklep jest także świetnym
miejscem do sprzedaży naszych plonów. Jeżeli nie chcemy rozpoczynać
pracy na cały etat, powinna zainteresować nas kariera pracownika sklepu
spożywczego. Składa się z trzech szczebli i wymaga przybycia w godzinach
popołudniowych.
Asortyment supermarketów
Obrazek
Nazwa produktu
Cena
Rzadkość
Sałata
§5
Pospolita
Pomidor
§5
Pospolity
Winogrona
§6
Pospolite
Jabłko
§6
Pospolite
Ser
§8
Specjalny
Kiełbaski
§8
Pospolite
Ziemniak
§11
Wyjątkowy
Cebula
§11
Wyjątkowa
Jajko
§11
Wyjątkowe
Arbuz
§14
Wyjątkowy
Limonka
§14
Wyjątkowa
Papryka
§18
Rzadka
Owoc plazmowy
§18
Rzadki
Czosnek
§23
Rzadki
Kotlet
§24
Wyjątkowy
Stek
§30
Wyjątkowy
Pieczeń
§30
Wyjątkowa
Szprotka
§5
Pospolita
Sum wąsaty
§6
Pospolity
Złota rybka
§6
Pospolita
Pstrąg tęczowy
§9
Pospolity
Tuńczyk
§11
Pospolity
Łosoś
§14
Pospolity
Czarna Złota Rybka
§16
Pospolita
Miecznik
§17
Pospolity
Homar
§25
Pospolity
Tort urodzinowy "Piekielny"
§30
Produkt bez określonej rzadkości
Książę Kwacz z Wannostanu
§40
Produkt bez określonej rzadkości
Świeca "Jasny nastrój"
§65
Produkt bez określonej rzadkości
Kąpiel z bąbelkami "Światowe aromaty"
§100
Produkt bez określonej rzadkości
Supermarkety w The Sims 3
Supermarket "Świeżyzna"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
25087 §
Rozmiar:
22x32
Otoczenie:
Sunset Valley i Riverview
Sunset Valley i Riverview
Supermarket "Świeżyzna"
Znajdziemy go w samym centrum Sunset Valley,
nieopodal księgarni i teatru. Razem z tymi dwiema parcelami tworzy Plac
Mirabelek. Wygląda jakby był częścią kamienicy mieszkalnej. W Riverview sklep zbudowano w miejscu podobnym do pierwszego, mianowicie w centrum obok czytelni.
Supermarket "Łap Produkt"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
9439 §
Rozmiar:
33x26
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Supermarket "Łap Produkt"
Obiekt ulokowano w centralnej części miasta, tuż obok miejscowej
księgarni. Razem z tą parcelą tworzy plac miejski. Za budynkiem
znajdziemy skrawek zieleni ze stołami piknikowymi. Jest to świetne
miejsce do spożycia zakupionych produktów.
Osiedlowy sklepik Miśka
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
4734 §
Rozmiar:
24x34
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Osiedlowy sklepik Miśka
Jak sama nazwa wskazuje, ta parcela nie należy do największych w Bridgeport.
Jest jedną z mniejszych w całym otoczeniu i sprawia wrażenie jakby
odstawała od nowoczesnej architektury miasta. Sklep zbudowano z dala od
wysokościowców, naprzeciwko największego parku w okolicy.
Sklep Spożywczy Dariusza Balerona i Kawiarnia Koffi
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
16499 §
Rozmiar:
48x30
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Sklep Spożywczy Dariusza Balerona
Wyglądem nie przypomina wcześniej poznanych supermarketów. Jako
jedyny został połączony z innym lokalem. Jest to Kawiarnia Koffi. Przed
obiektem znajdziemy stoliki, przy których można w spokoju zjeść
zakupione towary. Budynek ulokowano naprzeciwko domu rodziny Curley.
Kosz na zakupy
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
70000 §
Rozmiar:
40x25
Otoczenie:
Starlight Shores
Starlight Shores
Kosz na zakupy
Ten supermarket znajdziemy przy szkole, od której jest oddzielony
płotem. Wygląda inaczej niż poprzednie choćby dlatego, że ma jedno
piętro. Zbudowano go w nowocześniejszym stylu i nie przypomina już
typowego "sklepu w kamieniczce".
Sklep Spożywczy Goody'ego
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
9795 §
Rozmiar:
30x30
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Sklep Spożywczy Goody'ego
Jest podobny do sklepu spożywczego z Sunset Valley.
Konstrukcję posiada indentyczna, różni się za to kolorem. Umieszczono
go obok miejscowego teatru. Prawdopodobnym założycielem supermarketu
mógł być niejaki Goody. Niestety w mieście nie ma rodziny o tym
nazwisku.
Sklep spożywczy "Grota"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
8000 §
Rozmiar:
30x30
Otoczenie:
Słoneczne Wybrzeże
Słoneczne Wybrzeże
Sklep spożywczy "Grota"
Ulokowano go nieopodal posterunku policji i biblioteki. Jego nazwa nawiązuje zapewne do wulkanu charakterystycznego dla Słonecznego Wybrzeża. Obok sklepu umieszczono wiele ławek i parking. Jak większość budynków w tym mieście, "Grota" ma dach pokryty strzechą.
Sklep spożywczy Sama
Typ:
Publiczna
Właściciel:
Brak
Wartość:
3816 §
Rozmiar:
30x30
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Sklep spożywczy Sama
Sklep w Moonlight Falls
został połączony z barem. Ulokowano go tuż obok salonu spa. Na budynku
powieszono plakaty prezentujące jakość produktów spożywczych sklepu. Na
parceli umieszczono także Laserowy Akcelerator Molekuł Antymaterii.
Posterunek policji – typ króliczej nory pojawiający się w trzeciej części gry. Jest to miejsce pracy policjantów. Można rozpocząć tu karierę stróża prawa oraz detektywa (dostępne z dodatkiem: Kariera).
Gdy zdecydujemy się na drugą profesję będziemy mogli wykonywać
papierkową robotę policjantów. W posterunku mieści się także więzienie.
Czasami po dniu pracy jako przestępca radiowóz zabiera naszego Sima do więzienia, gdzie przesiaduje określony czas.
Posterunki policji w The Sims 3
Posterunek polciji
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
13785 §
Rozmiar:
36x44
Otoczenie:
Sunset Valley, Riverview, Barnacle Bay, Twinbrook oraz Hidden Springs
Sunset Valley, Riverview, Barnacle Bay, Twinbrook oraz Hidden Springs
Posterunek Policji
Najczęściej spotykany posterunek. Zbudowany jest z cegły. Cały obiekt
jest monitorowany poprzez umieszczone na nim kamery. Nad frontowymi
drzwiami umieszczono ogromną odznakę, na której znajdują się napisy w
języku Simlish. Nazwa parceli zmienia się w zależności miejsca gdzie się znajduje. Dla przykładu, posterunek w Twinbrook nosi nazwę Posterunek Policji w Twinbrook.
Biuro Usług Publicznych
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
32086 §
Rozmiar:
64x54
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Biuro Usług Publicznych
W odróżnieniu od innych posterunków (z wyjątkiem Appalossa Planis oraz Moonlight Falls), ten w Bridgeport
składa się także z siedziby ratusza i bazy wojskowej. Wszystkie usługi
publiczne możemy załatwić w jednym budynku. W oczy rzuca się złota
kopuła budynku. Odwzorowuje ona bogactwo tego tętniącego życiem miasta.
Urząd Centralny w Appaloosa Plains
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
19671 §
Rozmiar:
43x40
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Urząd Centralny w Appaloosa Plains
Położony jest w centrum miasta, na przeciwko psiego parku. Podobnie jak ten z Bridgeport
i Moonlight Falls, mieści w sobie zarówno posterunek policji, jak i
bazę wojskową i ratusz. Wyglądem nie przypomina żadnego z poznanych
budynków. Jest zbudowany masywnie i nie posiada rozbudowanej wieży
zegarowej.
Miejscowi Stróże Prawa
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
13109 §
Rozmiar:
30x30
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Miejscowi Stróże Prawa
Wyglądem przypomina ten z Sunset Valley,
jednak zmieniono jego kolorystykę na bardziej pustynną. Wokół budynku
posadzono wiele kaktusów i tradycyjnie palmy. Za obiektem ulokowano
parking i schodki do tylnego wejścia.
Trybunał Wspólnoty
Typ:
Publiczna
Właściciel:
Brak
Wartość:
12790 §
Rozmiar:
50x50
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Trybunał Wspólnoty
Posterunek stoi w samym środku miasta przy rzece. Jego architektura
przypomina gotycki kościół. Podobnie jak w innych otoczeniach przed
budynkiem znajduje się park. Tak jak w Bridgeport i Appaloosa Plains w ratuszu znajduje się siedziba rady miasta i wojska.
Księgarnia – typ parceli publicznej, pojawiający się w każdym otoczeniu w The Sims 3.
Można tam kupić książki. Różne gatunki literatury pięknej, książki
specjalistyczne do nauki umiejętności, nuty i przepisy kucharskie.
Istnieje możliwość podjęcia pracy dorywczej w księgarni, jednak nie jest
ona dobrze płatna i zbyt dużo w niej nie osiągniemy.
Asortyment księgarni
Książki kucharskie
Przeczytaj te książki, by zachwycić całą rodzinę swoimi specjałami.
Po opanowaniu danego przepisu, znika on z wyposażenia Sima na dobre.
Tytuł
Poziom (Strony)
Kolor poziomu
Cena
Gulasz warzywny
1 (30)
Niebieski
§25
Ryba z frytkami
3 (45)
Niebieski
§50
Ciasteczka
3 (60)
Niebieski
§100
Mrożony krem owocowy
4 (75)
Niebieski
§200
Stek z serem
5 (90)
Czerwony
§300
Zapiekanka
6 (105)
Czerwony
§400
Omlet
7 (120)
Czerwony
§580
Stek z polędwicy wołowej
8 (135)
Zielony
§650
Indyk faszerowany
9 (155)
Zielony
§800
Tort "Anielski"
10 (180)
Zielony
§1,000
Ambrozja
10 (360)
Zielony
§12,000
Książki wędkarskie
Przeczytaj te książki, by poznać wszystkie tajemnice skrywane przez ryby.
Tytuł
Poziom (Strony)
Cena
Mali pływacy: Zacinanie szprotek i płotek
1 (60)
§50
Wąsy w głębinach: Sum i Ty
1 (90)
§100
Wszystko, co się świeci, to złota rybka
1 (180)
§200
Tragedia ze skrzelami: Techniki nęcenia pstrąga i błazenka
2 (120)
§300
Pływające sushi: Jak złowić tuńczyka, łososia i rozdymkę
3 (180)
§400
Drapieżcy głębin: Ciekawostki o piranii, rekinie i mieczniku
5 (180)
§500
Niebiańskie rozkosze: Ustniczek i homar na haczyku
5 (270)
§750
Wędkowanie binarne i przynęty analogowe dla robo-ryby
6 (360)
§1,400
Wędkowanie dla umarłych: ryba śmierci i ryba-wampir na żyłce
7 (360)
§2,000
Umiejętności
Przeczytaj te książki, aby poprawić swoje umiejętności.
Tytuł
Poziom (Strony)
Cena
Jeździectwo, tom 1: Zen i Sztuka Niespadania z Konia
0 (180)
§50
Miksologia, tom 1: Wszystko zależy od proporcji
0 (199)
§50
Logika, tom 1: Skoczki kontra gońce
0 (299)
§50
Gotowanie, tom 1: Bo zupa była za słona...
0 (199)
§50
Majsterkowanie, tom 1: Najpierw wyjmij wtyczkę!
0 (200)
§50
Charyzma, tom 1: Jak naprawić problem z przyjaciółmi
0 (180)
§350
Ogrodnictwo, tom 1: Kroniki konewki
0 (250)
§350
Miksologia, tom 2: Wstrząśnięte czy mieszane? Oto jest pytanie!
3 (203)
§500
Charyzma, tom 2: Jak rozmawiać
3 (201)
§500
Jeździectwo, tom 2: Galopujący Guru
3 (201)
§500
Ogrodnictwo, tom 2: Bezzapachowy nawóz
3 (276)
§500
Gotowanie, tom 2: Do czego jest proszek do pieczenia
3 (203)
§500
Wynalazczość, tom 2: Twórz i detonuj
3 (203)
§500
Logika, tom 2: Znasz słowo "rozpięciożyć"?
3 (340)
§500
Majsterkowanie, tom 2: Zakręć wodę!
3 (211)
§500
Charyzma, tom 3: Jak stać się nie do odparcia
6 (117)
§750
Majsterkowanie, tom 3: Kałuże i prąd nie pasują do siebie
6 (297)
§750
Ogrodnictwo, tom 3: Ogrodnictwo dla ambitnych
6 (281)
§750
Gotowanie, tom 3: Smaczne i pożywne
6 (225)
§750
Wynalazczość, tom 3: Wejrzenie w umysł robota
6 (225)
§750
Miksologia, tom 3: Strategia mieszania drinków dla zawodowców
6 (225)
§750
Jeździectwo, tom 3: Zachody Słońca i Inne Cele Jazdy Konnej
6 (177)
§750
Logika, tom 3: 3.14159265
6 (323)
§750
Zapisy Nutowe
Przeczytaj zapisy nutowe, by nauczyć się całkowicie nowych kompozycji. Po zakończonej nauce książka zniknie z wyposażenia Sima.
Kompozycje gitarowe
Tytuł
Poziom (Strony)
Cena
Gra na gitarze, poziom 5: Tak, proszę pani
5 (30)
§100
Gra na gitarze, poziom 6: Gorączka flamenco
6 (60)
§250
Gra na gitarze, poziom 7: Doskonała chwila
7 (90)
§425
Gra na gitarze, poziom 8: Improwizacja tu i tam
8 (120)
§600
Gra na gitarze, poziom 9: Ucieczka ze snu
9 (150)
§1,400
Inne instrumenty
Tytuł
Instrument
Poziom (Strony)
Cena
Heja! Znaczy, cześć
Perkusja
5 (30)
§100
Pojedynek w tańcu
Perkusja
6 (60)
§250
Gdybym tylko wiedział
Perkusja
7 (90)
§425
Bądź bluesowym Bobem
Perkusja
8 (120)
§600
Wspaniała piosenka
Perkusja
9 (150)
§1,400
Letnie eskapady
Pianino
5 (30)
§100
Improwizacja Mikołaja Fresco
Pianino
6 (60)
§250
Sonata Zatoki Szyfrów
Pianino
7 (90)
§425
Blues o maśle orzechowym i dżemie
Pianino
8 (120)
§600
Przodek Rolanda
Pianino
9 (150)
§1,400
W mojej ciężarówce
Kontrabas
5 (30)
§100
Cza-cza-cza czing
Kontrabas
6 (60)
§250
Spojrzenia w metrze
Kontrabas
7 (90)
§425
Oszukany
Kontrabas
8 (120)
§600
Gobo trans
Kontrabas
9 (150)
§1,400
Rozwój dziecka
Przeczytaj te książki swoim dzieciom, by ułatwić im w przyszłości zdobywanie wiedzy.
Tytuł
(Strony) / Umiejętność
Cena
Henio Garnek i Kamień Dentystyczny
(6) / Żadne
§50
Liczenie dla tych, którzy tego nie potrafią
(6) / Logika
§50
Malowanie palcami
(6) / Malowanie
§50
Niebieskawe jajka z bekonem
(6) / Pisanie
§50
Henio Garnek i Puchar Mleka
(10) / Żadne
§125
Kwadraty nie są trójkątami
(10) / Logika
§125
Rysowanki mistrzów
(10) / Malowanie
§125
Nie jestem Franek
(10) / Pisanie
§125
Henio Garnek i Książę Półmiska
(15) / Żadne
§210
Jak być sprytnym dla zabawy i zysków
(15) / Logika
§210
Nie trzymaj się konturów
(15) / Malowanie
§210
Ach, te miejsca, które zwiedzamy przelotem
(15) / Pisanie
§210
Książki ogólne
Przeczytaj te książki, by ciekawie spędzić czas.
Tytuł
Gatunek
Strony
Cena
Adam Rolnik: Historia Jeremiego Żarłoka
Autobiogafia
546
§25
Czarnoksiężnik z Palladii
Fantasy
343
§35
Gdzie się podziała Bella?
Dla dzieci
107
§40
Przygody Rajmunda
Dla dzieci
299
§50
Morderstwo w Miłowie
Detektywistyczna
391
§65
Pożądliwe przyciąganie
Brukowa
310
§80
Unikanie zobowiązań
Dramat
407
§130
Stragedia i inne Ardzyzieła
Komedia
327
§135
Zombi? Zombi!
Science Fiction
1,198
§180
Dla ciężarnych: opowieść przyszłej matki
Ciążowa
180
§200
Abstrakcja z indykiem
Fikcja
413
§210
Jednorożce dla Beatki
Fantasy
408
§210
Mocne wyjście
Satyryczna
676
§230
GPod
Science Fiction
225
§250
Dziecko w drodze: Czujne przygotowania
Ciążowa
220
§300
Ekonomia
Eseje polityczne
405
§310
Jak kręcić talerzami?
Powieść faktu
202
§360
Gra o cierń
Detektywistyczna
309
§405
Dziedzictwo rodziny Zadek: Opowieść
Historyczna
301
§480
Nadal jestem spoko
Komedia
653
§535
Myślenie
Fikcja
142
§580
Prawa Lam
Historyczna
438
§610
Specjalny płatek śniegu
Romans
275
§705
Na marginesie
Satyryczna
212
§780
Punkt dla Pointylizmu
Powieść faktu
235
§875
Bez oczekiwań
Wodewil
299
§940
Szlachetna Historia Skarpet
Autobiografia
601
§1,000
The Sims 3
Księgarnia "Zakładka"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
7984 §
Rozmiar:
64x32
Otoczenie:
Sunset Valley i Riverview
Sunset Valley i Riverview
Księgarnia "Zakładka"
Razem z teatrem i sklepem spożywczym tworzy Plac Mirabelek. Znajduje
się on w samym centrum miasta. Na jednym z plakatów możemy zobaczyć Pauline Wan i Hanka Goddarda rozmawiających przez telefon. W Riverview księgarnię także znajdziemy w ścisłym centrum.
Księgarnia "Zawsze Pilna"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
9439 §
Rozmiar:
33x26
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Księgarnia "Zawsze Pilna"
Znajdziemy ją w sercu Twinbrook.
Razem ze sklepem spożywczym tworzy plac miejski. Za budynkiem można
usiąść na ławce i poczytać zakupione bestsellery. Na jednej ze ścian
rzuca się w oczy ogromny plakat miecznika.
Książki i Kąpiele Wilkiego
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
6530 §
Rozmiar:
36x36
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Książki i Kąpiele Wilkiego
Ulokowano ją w samym środku labiryntu wysokościowców, nieopodal pomnika w sercu Bridgeport.
Książki i Kąpiele Wilkiego to jedyna księgarnia znjadująca się w
wieżowcu. Została połączona z salonem spa, dla większej rekreacji.
Książka i Kąpiel
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
13805 §
Rozmiar:
25x40
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Książka i Kąpiel
Księgarnia podobnie jak poprzedniczka została połączona z salonem spa. Ulokowano ją w samym centrum Appaloosa Plains.
Za budynkiem znajdziemy rozłożyste parasole i leżaki oraz krzesła. Jest
to świetne miejsce do poczytania książki lub do odpoczynku po ciężkim
dniu.
Księgarnia i Spa "Ukojenie"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
6019 §
Rozmiar:
42x35
Otoczenie:
Starlight Shores
Starlight Shores
Księgarnia i Spa "Ukojenie"
Jak w wielu nowych miastach w The Sims 3, księgarnia jest tu połączona ze spa. Wyglada, w porownaniu do nowoczesnych budynków tego miasta, dosyć zabytkowo.
Jest położona na przeciwko Lokalu Prywatnego - Siedziba Bractwa Fajnych Gości.
Samotna Powieść
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
10097 §
Rozmiar:
30x30
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Samotna Powieść
Budynek, podobnie jak inne parcele publiczne, utrzymano w pustynnych
barwach. Ulokowano go nieopodal parku przy dojeździe do jeziora.
Architekturą przypomina księgarnię z Twinbrook, powieszono nawet taki sam plakat. Obok obiektu zbudowano małą altankę, w której można spokojnie poczytać zakupioną książkę.
Księgarnia
Typ:
Publiczna
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Księgarnię ulokowano obok sklepu. Tak jak w poprzednich dodatkach połączona jest ze SPA.
The Sims 3: Wymarzone Podróże
Księgarnie w tym dodatku możemy spotkać na każdym otoczeniowym targu.
Tym razem Sima widać w środku i możemy nim sterować. Sprzedawcą jest
jeden z mieszkańców danego otoczenia. W załeżności od kraju jaki
odwiedzimy, mamy do wyboru inny asortyment książkowy.
Stadion - jeden z typów parceli publicznych w The Sims 3. Simowie
mogą podjąć w nim karierę sportowca. Ciężka praca sportsmana nigdy nie
idzie na marne. Kiedy wespniemy się na sam szczyt, reprezentujemy nasze
miasto w meczach, a za wygraną otrzymujemy pozytywny nastrójnik.
Istnieje też możliwość wzięcia udziału w kursie na stadionie,
poświęconemu rozwojowi umiejętności
sportu. Stadiony są świetnym miejscem do spotkań z przyjaciółmi
lubiącymi dobrą muzykę. Odbywają się na nich liczne koncerty, na których
Sim rozerwie się i wyszaleje.
Stadiony w The Sims 3
Stadion Lam
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
41065 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Sunset Valley oraz Riverview
Sunset Valley i Riverview
Stadion Lam
Znajduje się w obu tych miastach. W Sunset Valley znajduje się na krańcu Alei Landgraaba. Został lekko odseparowany od reszty miasta, przez otaczające go wzgórza. W Riverview położony jest nad brzegiem rzeki, nieopodal szpitala. Symbolem obiektu jest zielona lama.
Stadion "Kawalerski"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
24528 §
Rozmiar:
48x64
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Stadion "Kawalerski"
Położony nad brzegiem rzeki w pewnej odległości od centrum, różni się
nieco od Stadionu Lam. Nie wygląda tak modernistycznie, a ważnym
elementem są kolumny, nadające obiektowi pewien rodzaj elegancji.
Stadion Lamy
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
27410 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Stadion Lamy
Choć nazwą przypomina ten z Riverview,
to wygląda zupełnie inaczej. Jest to najnowocześniejszy z dotychczas
poznanych stadionów. Jako jedyny posiada kształt koła. Znajduje się w
samym centrum Bridgeport nad brzegiem zatoki.
Szkoła i Stadion "Widok na Szczyt"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
56775 §
Rozmiar:
64x62
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Szkoła i Stadion "Widok na Szczyt"
Jest to jedyny stadion połączony ze szkołą. Zapewne pełni funkcję
sali gimnastycznej. Za budowlą znajduje się duże boisko na otwartej
przestrzeni. Stadion położony jest w centrum Appaloosa Plains, obok basenu, który jakby nie patrzeć też jest obiektem sportowym.
Stadion Szczęśliwych Lam
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
22306 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Stadion Szczęśliwych Lam
Ulokowano go w pewnym odosobnieniu od reszty budynków, a najbliższą pracelą jest centrum biznesowe.
Wokół budynku rosną liczne palmy, a nieopodal znajdziemy dużą fontannę.
Nazwa stadionu zapewne nawiązuje do nazwy otoczenia, poprzez słowo
"Szczęśliwy".
Akademia Everglow i Koloseum
Typ:
Publiczna
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Akademia Everglow i Koloseum
Tak samo jak w Appaloosa Plains stadion został połączony ze szkołą.
Teatr – typ parceli publicznej w The Sims 3, pojawiający się w każdym oficjalnym otoczeniu. Jest to miejsce, w którym nasz Sim może rozpocząć karierę muzyczną. Codziennie odbywają się w nim (na przemian) seanse filmowe, przedstawienia teatralne oraz koncerty, kosztujące czterdzieści simoleonów.
Teatr oferuje nam wzięcie udziału w kursie mającym na celu poprawienie
umiejętności gry na wybranym instrumencie. To miejsce może stać się
niezłym miejscem przychodu, jeżeli zakupimy posiadłość lub staniemy się
partnerem biznesowym.
Teatry w The Sims 3
Sunset Valley, Twinbrook i Riverview
Teatr publiczny Wacława
Teatr publiczny Wacława
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
25084 §
Rozmiar:
64x32
Otoczenie:
Sunset Valley, Twinbrook i Riverview
Znajduje się w centrum Sunset Valley, pomiędzy księgarnią i sklepem
spożywczym. Na przeciwko położony jest park centralny, który jeszcze
bardziej uatrakcyjnia lokację teatru. W Twinbrook obiekt nie leży w
samym środku miasta. Znajdziemy go zaraz obok salonu piękności. W obu
miastach wejście do budynku, podświetlone zostało rzędem świateł i w
nocy prezentuje się jeszcze lepiej niż w dzień.
Bridgeport
Teatr Węgorza
Teatr Węgorza
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
12081 §
Rozmiar:
40x40
Otoczenie:
Bridgeport
Jest to jedyny teatr, który ma swoją siedzibę w wysokościowcu. Ulokowany został obok klubu Jasnota, na przeciwko spelunki U Gieńka. Na budynku znajdziemy plakat przedstawiające zwierzęta. Być może pełni on rolę zapowiedzi dodaktu Zwierzaki. Kolejną ciekawostką jest nagrobek Sinjona Franka, wampira zmarłego z pragnienia. Możemy go zobaczyć pomiędzy śmietnikami za wieżowcem.
Appaloosa Plains
Teatr Dariusza Balerona
Teatr Dariusza Balerona
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
14594 §
Rozmiar:
28x44
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Jedyny teatr w tym mieście. Położony został centrum miasta,
naprzeciwko galerii sztuki. Nad wejściem wisi duży neon, nadający
budynkowi charakter Dzikiego Zachodu. Obiekt jest pokazany w momencie
przechodzenia do Appaloosa Plains z menu gry.
Oaza Szczęścia
Teatr "Wyobraź to sobie! "
Teatr "Wyobraź to sobie!"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
8284 §
Rozmiar:
30x30
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Teatr utrzymany w kolorystyce pustynnej. Przed wejściem różnymi
kolorami mieni się neon, a na ścianach wisząliczne plakaty. Jeden z nich
przedstawia Simkę z okładki The Sims 3 na Wii. Drugi prezentuje kły
wampira. Teatr ulokowano pomiędzy supermarketem a domem rodziny Tanner.
Moonlight Falls
Teatr
Typ:
Publiczna
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Moonligh t Falls
Teatr ulokowano obok księgarni, opuszczonego magazynu i domu.
Ciekawostki
Gdy jesteśmy na randce lub druga połowa twojej simki/sima jest w
teatrze i też go zwiedza, możemy za kulisami obściskiwać się z nim/nią
lub robić bara-bara.
Restauracja – typ parceli publicznej pojawiający się w każdym otoczeniu gry The Sims 3. Stanowi konkurencję dla miejscowych barów.
W przeicwieństwie do nich, są otwarte w określonych porach, ale za to
oferują spożycie posiłku na świeżym powietrzu. Bistra są także miejscem
podjęcia kariery kulinarnej, oferującym między innymi kursy gotowania.
Restauracje w The Sims 3
Mała Restauracja Korsykańska
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
10013 §
Rozmiar:
18x22
Otoczenie:
Sunset Valley, Riverview i Twinbrook
Sunset Valley, Riverview i Twinbrook
Mała Restauracja Korsykańska
Restauracja ta została otwarta w wielu otoczeniach. W Sunset Valley ulokowano ją naprzeciwko sklepu spożywczego. Twinbrook zbudowało lokal obok popularnego miejsca spotkań mieszkańców. Ta restauracja pojawia się także w The Sims 3 na konsole, lecz jej wygląd znacząco się różni.
Biura i restauracja Stefana
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
18392 §
Rozmiar:
30x32
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Biura i restauracja Stefana
Połączona została z centrum biznesowym. Zapewne pracownicy idą na
przerwę obiadową do tego miejsca. Za budynkiem znajdziemy kominek,
stoisko dla barmana oraz fontannę. Z tego miejsca można podziwiać słońce
chowające się za horyzontem.
Towarzystwo Huberta i Restauracja Steków Kim Gołdy
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
25349 §
Rozmiar:
35x60
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Restauracja Steków Kim Gołdy
Podobnie jak w Bridgeport
restauracja została połączona z centrum biznesowym i zapewne pełni
"funkcję" miejsca odwiedzanego w przerwie obiadowej. Położona jest w
samym centrum miasta, obok domu rodziny Curley. Prawdopodobną założycielką bistra jest Kim Gołda, a specjalnością lokalu stek.
Restauracja Bing Bang
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
3613 §
Rozmiar:
15x10
Otoczenie:
Księżycowe Jeziora
Księżycowe Jeziora
Restauracja Bing Bang
Podobnie jak inne parcele, restauracja pojawia się w postaci portalu.
Może on prowadzić do innego wymiaru lub do podziemi, w których znajduje
się konkretny lokal. Przed obiektem znajdziemy stoliki i krzesła. Lokal
umiejscowiono przy Zachodniej Drodze Gwiazdowej 174.
Bar "Kwitnący Kaktus"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
51137 §
Rozmiar:
60x64
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Bar "Kwitnący Kaktus"
Nowoczesna i nie przypominająca wcześniej poznanych restauracji
budowla. Ulokowano ją na wzgórzu z dala od innych budowli. Oprócz
jedzenia restauracja oferuje nam piękne widoki, które możemy obserwować z
punktu obserwacyjnego.
Centrum biznesowe – typ parceli publicznej pojawiający się w trzeciej części gry. Mieści w sobie redakcję prasową, telewizję oraz biura różnych firm. Nasi Simowie
powinni się udać tutaj, jeśli chcą rozpocząć karierę dziennikarską lub
biznesową. Centra oferują również naszym Simom możliwość nauki pisania
za pomocą odpłatnego kursu.
Centra biznesowe w The Sims 3
Wieżowiec biurowy "Wyniosły"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
12946 §
Rozmiar:
32x36
Otoczenie:
Sunset Valley oraz Hidden Springs
Sunset Valley oraz Hidden Springs
Wieżowiec biurowy "Wyniosły"
Jest to nowoczesny, oszklony wieżowiec, zbudowany w kształcie litery "C". W Sunset Valley ulokowano go naprzeciwko baru w centrum. To najwyższy budynek w tym mieście. Hidden Springs także umieściło centrum biznesowe w środku miasta. Znajdziemy go nieopodal posterunku policji i sklepu spożywczego.
Wieżowiec biurowy "Wyniosły"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Riverview
Riverview
Wieżowiec biurowy "Wyniosły"
Chociaż ma taką samą nazwę, to wyglądem nie przypomina wcześniej
poznanego centrum biznesowego. Jest o wiele niższy i nie wyróżnia się
już tak bardzo. Ulokowano go w przemysłowej części miasta, na stałym
lądzie. Obok znajdziemy między innymi bar i szpital.
Park Biznesowy Nad Jeziorem
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
14850 §
Rozmiar:
26x46
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Park Biznesowy Nad Jeziorem
Znajdziemy go w centrum Twinbrook , obok salonu spa. Przypomina wcześniej poznane centrum z Riverview.
Jego rzucającą się w oczy różnicą jest kolor szyb. Te z opisywanego są
żółtawego odcienia. Nazwa wiąże się z pobliskim jeziorem, nad którym
położone jest miasto.
Biura i restauracja Stefana
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
18392 §
Rozmiar:
30x32
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Biura i restauracja Stefana
Połączony została z restauracją. Zapewne pracownicy idą na przerwę
obiadową do tego miejsca. Za budynkiem znajdziemy kominek, stoisko dla
barmana oraz fontannę. Z tego miejsca można podziwiać słońce chowające
się za horyzontem.
Towarzystwo Huberta i Restauracja Steków Kim Gołdy
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
25349 §
Rozmiar:
35x60
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Towarzystwo Huberta
Podobnie jak w Bridgeport
centrum biznesowe zostało połączone z restauracją i zapewne pełni ona
"funkcję" miejsca odwiedzanego w przerwie obiadowej. Położona jest w
samym centrum miasta, obok domu rodziny Curley. Prawdopodobnym założycielem tego miejsca był Sims o imieniu Hubert.
Wieża Biznesu i Grillu na Ulicy Szerokiej(?)
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Starlight Shores
Starlight Shores
Wieża Biznesu i Grillu na Ulicy Szerokiej
Wieża Biznesu i Grillu na Ulicy Szerokiej jest biurowcem w Starlight
Shores. Tak samo jak biurowce w Bridgeport oraz Appaloosa Plains, jest
połączone z restauracją.
Siedziba Korporacji Sahara
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
6392 §
Rozmiar:
30x40
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Siedziba Korporacji Sahara
Przypomina wcześniej poznane centra. Jest to wysoki i nowoczesny
budynek, położony z dala od innych parceli. Najbliższym wybudowanym
obiektem jest stadion. Nazwa parceli nawiązuje do pustyni w Afryce Północnej, Sahary.
Szkoła – miejsce kształcenia młodych Simów
pojawiające się we wszystkich trzech częściach gry. W dwóch pierwszych
nie przedstawiono budynku szkoły, natomiast w trzeciej stworzono ją jako
króliczą norę, której wnętrza nie widzimy.
Szkoły w The Sims 3
Sunset Valley
Publiczna szkoła dla uzdolnionych
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
25968 §
Rozmiar:
64x32
Otoczenie:
Sunset Valley
Publiczna szkoła dla uzdolnionych
Ulokowano ją w samym centrum miasta, naprzeciwko Parku Centralnego.
Jak sama nazwa wskazuje, uczęszczają do niej zdolni Simowie. To jedyna
szkoła w Sunset Valley,
tak więc wszyscy uczniowie są utalentowani. Obok budynku znajdziemy
plac zabaw, na którym można odprężyć się po stresującym dniu w szkole.
Twinbrook
Szkoła publiczna "Gwieździsta"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
27555 §
Rozmiar:
60x64
Otoczenie:
Twinbrook
Szkoła publiczna "Gwieździsta"
Nie wiadomo czemu lub komu szkoła zawdzięcza swoją nazwę. Zbudowano
ją nieopodal centrum, naprzeciwko basenu i ogrodu botanicznego. Dzięki
temu, uczniowie nie mają problemu z rekreacją na pływalni. Za szkołą
umieszczono duże, dość zapuszczone boisko z trybunami. Na terenie
parceli znajdziemy też plac zabaw.
Bridgeport
Szkoła publiczna numer 67
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
62810 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Bridgeport
Szkoła publiczna numer 67
Budynek szkoły umieszczono w spokojniejszej części miasta, z dala od
wieżowców. Naprzeciwko znajduje się największy park w mieście, który
może służyć za cel wycieczek szkolnych. Nieopodal obiektu ulokowano duże
boisko z trybunami oraz między innymi miejsce do grania w klasy. Nazwa
szkoły mówi nam, jak dużo szkół wybudowano w Bridgeport.
Appaloosa Plains
Szkoła i Stadion "Widok na Szczyt"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
56775 §
Rozmiar:
64x62
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Szkoła i Stadion "Widok na Szczyt"
Jest to jedyna szkoła połączona ze stadionem. Zapewne pełni on
funkcję sali gimnastycznej. Za budowlą znajduje się duże boisko na
otwartej przestrzeni. Szkoła położona jest w centrum Appaloosa Plains, obok basenu, który jakby nie patrzeć też jest obiektem sportowym. Prawdopodobnie służy za szkolną pływalnię.
Starlight Shores
Szkoła publiczna Goodera
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
4850 §
Rozmiar:
55x40
Otoczenie:
Starlight Shores
Szkoła publiczna Goodera
Ulokowano ją w samym centrum miasta, w niewielkiej odległości od ratusza. Zbudowana w nowoczesnym stylu, nie przypomina wcześniej przedstawionych szkół. Prawdopodobnymi założycielami placówki są Gooderowie, mieszkający na stałe w Starlight Shores.
Oaza Szczęścia
Akademia Kadzidła
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
70364 §
Rozmiar:
60x60
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Akademia Kadzidła
Szkoła ulokowana w samym centrum Oazy Szczęścia. Wokół budynku rośnie wiele palm i zarośli. Za obiektem znajdziemy duże boisko i trybuny, a obok plac zabaw dla dzieci.
Moonlight Falls
Akademia Everglow i Koloseum
Akademia Everglow i Koloseum
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Moonlight Falls
Szkoła wybudowana w stylu starych uniwersytetów. Z tyłu znajduje się
kilka ławek i mały plac zabaw dla dzieci. Przed budynkiem szkoły można
znaleźć szpital. Tak jak w Appaloosa Plains jest połączona ze stadionem.
Ciekawostki
w The Sims 3 oceną wzorową jest 5, a w poprzednich częściach gry była nią ocena 6.
Szpital – typ parceli publicznej pojawiający się w The Sims 3, miejsce rozpoczęcia kariery medycznej. Simowie a właściwie Simki, udają się tam, aby urodzić potomstwo lub proszą o płatną konsultację na temat ciąży. W dodatku Po zmroku wampiry napadają na szpital w celu zdobycia krwi. Wraz z dodatkiem Zwierzaki szpitale oferują naszym Simom operację plastyczną.
Szpitale w The Sims 3
Szpital imienia Świętej Trzustki
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
43668 §
Rozmiar:
60x60
Otoczenie:
Sunset Valley, Bridgeport i Oaza Szczęścia
Sunset Valley, Bridgeport i Oaza Szczęścia
Szpital imienia Świętej Trzustki
Posiada dwa znane nam ulokowania. W Sunset Valley znajdziemy go naprzeciwko galerii sztuki i jak na ironię obok baru z niezdrową żywnością. Inaczej jest w Bridgeport. Zbudowano go niedaleko plaży, daleko od centrum. Co ciekawe nosi imię narządu wewnętrznego człowieka jakim jest trzustka.
Generalny Szpital Opieki Hrabstwa
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Riverview
Riverview
Generalny Szpital Opieki Hrabstwa
Jedyny szpital w Riverview. Przypomina wyglądem budynek z Sunset Valley. Ulokowany został na stałym lądzie, obok centrum biznesowego.
Szpital Fundacji w Twinbrook
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
12832 §
Rozmiar:
44x44
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Szpital Fundacji w Twinbrook
Znajduje się niedaleko brzegu jeziora, obok posterunku policji. Jest
podobny do wcześniej poznanych placówek. Różni się kolorem krzyża nad
wejściem do budynku. Zadaszenie nad drzwiami podparte zostało przez
charakterystyczne dla Twinbrookkolumny.
Szpital i Ośrodek Naukowy Wolfsona
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
52139 §
Rozmiar:
48x62
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Szpital i Ośrodek Naukowy Wolfsona
Całkowicie różni się od dotychczas poznanych parceli. Przypomina
bardziej uniwersytet niż szpital. Jako jedyny łączy się z ośrodkiem
naukowym. W środku został ulokowany zabytkowy dziedziniec, do ktorego
nie można wejść. Szpital znajdziemy naprzeciwko sklepu spożywczego i
kawiarenki.
Szpital im. Antoniego Wolanta
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
982 §
Rozmiar:
10x10
Otoczenie:
Księżycowe Jeziora
Księżycowe Jeziora
Szpital im. Antoniego Wolanta
To najtańszy i najbardziej nietypowy ze wszystkich szpitali.
Zbudowano go w postaci portalu, a cały budynek prawdopodobnie znajduje
się pod ziemią. Obiekt ulokowano nieopodal stadionu i bazy wojskowej. Założycielem szpitala był zapewne Antoni Wolant, którego potomkowie zamieszkują to miasto.
Szpital
Typ:
Publiczna
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Szpital nie przypomina żadnego z poprzednich szpitali. Ulokowany jest przed szkołą. Za budynkiem znajduje się stół do szachów i dwie ławki.
Salon spa - typ parceli publicznej pojawiający się w The Sims 3. Jest miejscem odprężenia dla Simów
po ciężkim dniu. Można się tu poddać wielu zabiegom, po których
otrzymujemy pozytywne nastrójniki. Wizyta w spa zaspokaja wiele potrzeb,
między innymi energię, zabawę i higienę. Istnieje możliowść podjęcia
pracy w uzdrowisku jako specjalista lub recepcjonista. Spa oferuje nam
również zrobienie tatuażu za §300. Salony znajdują się w każdym
otoczeniu w The Sims 3.
Salony spa w The Sims 3
Salon spa "Sharma"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
5153 §
Rozmiar:
21x22
Otoczenie:
Sunset Valley i Twinbrook
Sunset Valley i Twinbrook
Salon spa "Sharma"
Położona jest przy Bulwarze Słonecznym 240, w samym centrum Sunset Valley.
Motyw słońca przeplata się na budynku. Na kolorowych szybach obiektu
daje się zauważyć ten symbol. To uzdrowisko możemy znaleźć także w Twinbrook.
Salon spa "Słonecznik"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Riverview
Riverview
Salon spa "Słonecznik"
Znajduje się w ścisłym centrum miasta Riverview.
Elementem charakterystycznym budynku jest kwiat słonecznika. Rośnie on
przed salonem, a na szybach widnieje ciepły symbol słońca.
Książki i Kąpiele Wilkiego
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
6530 §
Rozmiar:
36x36
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Książki i Kąpiele Wilkiego
Położony w samym centrum metropolii. Jest jedynym salonem spa w wysokościowcu. Połączont jest z księgarnią. Pod budynkiem często możemy zobaczyć stadka gołębi.
Książka i Kąpiel
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
13805 §
Rozmiar:
25x40
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Książka i Kąpiel
Położony jest w centrum miasta, nieopodal biblioteki. Połączony jest z
księgarnią. Obecność biblioteki zapewne wiąże się z lokacją budynku. Za
obiektem możemy znaleźć leżaki pod dużymi parasolami oraz małe
fontanny.
Salon Urody "Ukryte Źródła"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
110201 §
Rozmiar:
60x60
Otoczenie:
Hidden Springs
Hidden Springs
Salon Urody "Ukryte Źródła"
Jest symbolem całego Hidden Springs.
To najbardziej rozbudowane uzdrowisko ze wszystkich nam dotąd znanych.
Zbudowano go w bardzo modernistycznym stylu, z wieloma oszkleniami i
basenem. Zachwyca także jego położenie, mianowicie w pobliżu wodospadów,
które dodają parceli charakteru.
Spa "Srebrna Jaskółka"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
65407 §
Rozmiar:
50x50
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Spa "Srebrna Jaskółka"
Spa ulokowano na sztucznej wysepce, otoczono je ze wszystkich stron wodą. Znajdziemy je nad samym brzegiem rzeki w Oazie Szczęścia. Dookoła budynku posadzono palmy, a przy wejściu do salonu umieszczono dwie wysokie fontanny.
Ośrodek jeździecki – typ króliczej nory pojawiający się w trzeciej części gry. Wprowadza go dodatek Zwierzaki.
Ośrodki jeździeckie to miejsca, w których możemy rozwinąć nasze
umiejętności jeździectwa. Oferują nam one wystąpienie w zawodach skoków,
biegów lub biegów na przełaj. Jeśli zajmiemy w nich pierwsze miejsce,
otrzymamy trofeum - brązowe za turniej dla początkujących, srebrne za turniej zaawansowany, a złote za turniej międzynarodowy. W ośrodkach
jeździeckich nasi Simowie mogą nabyć konie lub sprzedać posiadane przez nich okazy. Mogą także reprodukować klacze i ogiery.
środki jeździeckie w The Sims 3
Międzynarodowy Ośrodek Jeździecki JRA
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
24590 §
Rozmiar:
60x60
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Międzynarodowy Ośrodek Jeździecki JRA
Jedyny ośrodek jeździecki umieszczony od początku w otoczeniu.
Jest to dużych rozmiarów budowla zbudowana z drewna. Ulokowano ją w
dolinie, nieopodal stadniny dla koni. Wokół budynku znajdziemy liczne
fontanny oraz wiele przedmiotów przeznaczonych dla koni, między innymi
boksy i snopy siana. Znajduje się także w Moonlight Falls.
Ośrodek Jeździecki Małego Kucyka
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
4105 §
Rozmiar:
40x40
Kosz parceli publicznych
Ośrodek Jeździecki Małego Kucyka
Mniejszy z dwóch udostępnionych graczom ośrodków. Wyglądem przypomina
wcześniej poznaną parcelę tego typu. Również jest zbudowany z drewna, a
na szczycie budowli umieszczono wiatrowskaz z kogutem. Na parceli nie
znajduje się nic prócz dwóch poideł oraz płotu.
Psi park – typ parceli publicznej pojawiający się po raz pierwszy w The Sims 3: Zwierzaki. Znajdziemy go tylko w jednym otoczeniu.
Jest to park, w którym umieszczono przedmioty zabawkowe dla psów. Nasi
pupile mogą się tam spotkać ze swoimi zwierzęcymi przyjaciółmi i spędzić
z nimi trochę czasu. Psie parki są szczególnie atrakcyjnym miejscem dla
Simów z cechą Miłośnik psów. Dzięki odwiedzeniu tego miejsca mają oni większą szansę na zdobycie pozytywnego nastrójnika.
Psie parki w The Sims 3
Plac Miejski "Pod psem"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
34602 §
Rozmiar:
43x60
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Plac Miejski "Pod psem"
Jedyny znajdujący się bezpośrednio w mieście psi park. Ulokowano go
naprzeciwko ratusza, tak więc pełni rolę parku miejskiego. Znajdziemy
tam między innymi hydranty, przy których mogą załatwiać się nasi psi
przyjaciele oraz piłki do zabawy. Najbardziej rzuca się w oczy fontanna w
kształcie kości. Na terenie parceli umieszczono także takie obiekty jak
grile i stoliki. Często odbywają się tu maratony grillowania i
spotkania miłośników psów.
Psi Park "Cztery Łapy"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
7532 §
Rozmiar:
20x30
Kosz parceli publicznych
Psi Park "Cztery Łapy"
Jest mniejszy i słabiej rozbudowany niż wcześniej poznany park.
Znajdziemy na nim jedynie fontannę w kształcie koła oraz miski dla psów.
Wolny teren został ogrodzony przez wyższy murek z kamienia oraz niższy z
drewna.
Kocia dżungla – typ parceli publicznej wprowadzony dzięki dodatkowi The Sims 3: Zwierzaki. Zobaczymy go tylko w jednym otoczeniu, mianowicie w Appaloosa Plains.
Parcele tego typu niewiele różnią się od zwykłych parków. Posiadają
obiekty stworzone specjalnie dla kotów, takie jak drapaki czy tunele.
Kocie dżungle to miejsca stworzone do spotkań naszych niezależnych
pupili, podczas gdy nasi Simowie mogą choć przez chwilę pobyć sami.
Kocie dżungle w The Sims 3
Kocia Dżungla "Nowość"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
58406 §
Rozmiar:
60x62
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Kocia Dżungla "Nowość"
Jedyna parcela tego typu znajdująca się bezpośrednio w otoczeniu.
Ulokowano ją w centrum miasta, obok galerii sztuki. Na jej terenie
znajdziemy wiele pojedynczych altanek. W każdej z nich umieszczono
akcesoria "umilające życie" kotom, między innymi drapaki, posłania czy
torby ogrzewające. Cała parcela rzuca się w oczy z widoku mapy miasta
dzięki jeziorku w kształcie kota. Nazwa tego miejsca może sugerować, że
stworzono ją niedawno przed rozpoczęciem akcji gry lub właśnie dokonano
gruntownego remontu.
Kocia Dżungla "Miaukliwe Akry"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
15689 §
Rozmiar:
20x30
Kosz parceli publicznych
Kocia Dżungla "Miaukliwe Akry"
Mniejsza od wcześniej poznanej kociej dżungli. Znajduje się na niej
zamek dla kotów umieszczony przed wejściem do domku. Wewnątrz bydunku
znajdziemy inne akcesoria dla naszych pupili, między innymi posłania,
miski i
kuwety.
Ratusz – miejsce, w którym Simowie
mogą podjąć karierę polityczną. W ratuszu odbywają się kursy, mające na
celu poprawę umiejętności charyzma. Istnieje także możliwość zmiany
nazwiska lub zarejestrowania samozatrudnienia. Wraz z dodatkiem The Sims 3: Po Zmroku ratusz dzieli budynek z bazą wojskową i posterunkiem policji.
Ratusze w The Sims 3
Ratusz miasta
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
19088 §
Rozmiar:
48x64
Otoczenie:
Sunset Valley
Sunset Valley
Ratusz miasta
Znajduje się w samym centrum, na przeciwko parku centralnego, najpopularniejszego miejsca w mieście. Jest podobny do ratusza w Riverview, z tą różnicą, że ten w Sunset Valley jest większy. Pracują w nim Tamara Donner, Vita Alto i Tori Kimura.
Ratusz miasta
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
18072 §
Rozmiar:
48x64
Otoczenie:
Riverview
Riverview
Ratusz miasta
Położony jest w ścisłym centrum Riverview, na przeciwko parku czterech mostów. Jest znacząco podobny do tego w Sunset Valley. Różnice między nimi to wielkość i brak zegara na wieży w opisywanym ratuszu.
Ratusz miasta
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
32804 §
Rozmiar:
34x64
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Ratusz miasta
Znajduje się w samym centrum Twinbrook
naprzeciw Parku Centralnego. Leży przy Alei Marynaty 1, pomiędzy
galerią sztuki i centrum biznesowym. Przypomina nieco ratusz z Bridgeport. Z wieży ratuszowej dobrze widać całe jezioro.
Biuro Usług Publicznych
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
32086 §
Rozmiar:
64x54
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Biuro Usług Publicznych
W odróżnieniu od innych ratuszów, ten w Bridgeport
składa się także z posterunku policji i bazy wojskowej. Wszystkie
usługi publiczne możemy załatwić w jednym budynku. W oczy rzuca się
złota kopuła budynku. Odwzorowuje ona bogactwo tego tętniącego życiem
miasta.
Urząd Centralny w Appaloosa Plains
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
19671 §
Rozmiar:
43x40
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Urząd Centralny w Appaloosa Plains
Położony jest w centrum miasta, na przeciwko psiego parku. Podobnie jak ten z Bridgeport,
mieści w sobie zarówno administrację, jak i bazę wojskową i posterunek
policji. Wyglądem nie przypomina żadnego z poznanych ratuszów. Jest
zbudowany masywnie i nie posiada tak bardzo rozbudowanej wieży
zegarowej.
Ratusz
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
966 §
Rozmiar:
10x10
Otoczenie:
Księżycowe Jeziora
Księżycowe Jeziora
Ratusz
Podobnie jak inne królicze nory w tym otoczeniu, tak i ratusz
zbudowano w postaci portalu. Prawdopodobnie jego siedziba znajduje się
pod ziemią. Ulokowano go nieopodal wielkiego instytutu naukowego, na
przeciwko galerii sztuki. To najtańszy ratusz ze wszystkich otoczeń.
Ratusz
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
30148 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Ratusz
Architekturą przypomina ten z Sunset Valley,
jednak utrzymany jest w bardziej pustynnej kolorystyce. Ulokowano go na
rondzie miejskim, w samym centrum otoczenia. Wokół budynku rosną palmy,
a za nim rozciąga się duży park miejski.
Ratusz
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
40955 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Słoneczne Wybrzeże
Słoneczne Wybrzeże
Ratusz
Jak większość króliczych nor w Słonecznym Wybrzeżu,
tak i ratusz ma dach pokryty strzechą. Ulokowano go obok posterunku
policji i biblioteki. Nad wejściem do ratusza wisi okrągły znak z palmą i
napisami w języku Simlish. Ratusz w tym mieście był wzorowany na ratuszach miast w Oceanii.
Trybunał Wspólnoty
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
12790 §
Rozmiar:
50x50
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Trybunał Wspólnoty
Ratusz stoi w samym środku miasta przy rzece. Jego architektura
przypomina gotycki kościół. Podobnie jak w innych otoczeniach przed
budynkiem znajduje się park. Tak jak w Bridgeport i Appaloosa Plains w ratuszu znajduje się siedziba wojska i policji. Najprawdopodobniej był on wzorowany na ratuszu w Wiedniu.
Protesty
Protest pod ratuszem
Simowie od czasu do czasu mogą wziąć udział w proteście pod ratuszem.
Demonstracji nie może rozpocząć nasz Sim. Podczas takowego, przed
ratuszem gromadzą się Simowie z transparentami. Obrazki na tablicach są
losowe.
Niestety prostest jest tylko wypełnieniem i urozmaiceniem czasu gry,
ponieważ nie zmieni on niczego w mieście.
Wóz cygański – typ króliczej nory pojawiającej się w dodatku Nie z Tego Świata. Można tam przychodzić po wróżby, robić Bara-bara, a także podjąć karierę wróżbity. Niestety, im dłużej poddajemy się wróżbom tym więcej zapłacimy.
Wozy cygańskie w The Sims 3
Wóz cygański
Typ:
Publiczna
Właściciel:
Brak
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Wóz jest odizolowany od miasta i stoi na wzgórzu. Na parceli poza nim znajduje się tylko grill i dwa stoliki.
Metro jest środkiem komunikacji w Bridgeport, dostępnym tylko z dodatkiem The Sims 3: Po Zmroku.
Opis
Metrem można szybko przemieścić się w wybrane miejsce. Twoj Sim
może zostać tam okradziony, lecz gdy będzie miał puste wyposażenie nic
takiego mu nie grozi. Nie widzimy podróżującego Sima, ponieważ metro
jest typem króliczej nory.
Zarobki
Jeśli Sim ma w wyposażeniu gitarę lub inny instrument przenośny, dostanie dodatkową opcję - Graj dla napiwków. Sim zarobi dwa razy więcej niż grając w parku, ponieważ w metrze jest zawsze więcej osób.
Stacje metra w Bridgeport
Stacja Parcela Publiczna
Stacja Dom Ościeży
Stacja Miejsce Prosperity
Stacja Strefa Sportowa w Bridgeport
Stacja Wieżowiec Cebulów
Stacja metra Widokowa
Stacja Simerset
Stacja Morski ośr. naukowy Landgraaba
Stacja Szkoła publiczna numer 67
Ciekawostki
Jeśli stacje są dosyć daleko od punktów startu i końca podróży Sima, możemy zaobserwować ciekawą "sztafetę transportową" typu Początek podróży → Taksówka → Stacja metra 1 → Stacja metra 2 → Taksówka → Cel podróży.
Studio filmowe – typ króliczej nory pojawiający się wraz z dodatkiem The Sims 3: Po Zmroku. W tym miejscu Simowie mogą podjąć karierę filmową.
Do wyboru są później dwie ścieżki: Reżyser lub Aktor. Studio filmowe
można zwiedzać samemu lub z osobą towarzyszącą. Na planie odbywają się
także pokazy, które udostępniane są widzom. W tej osobliwej króliczej
norze istnieje możliwość robienia Bara-bara.
Studia filmowe w The Sims 3
Zaplecze Kryształek Pikczers
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
107867 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Zaplecze Kryształek Pikczers
Jedyne studio w całej serii gry The Sims. Ulokowano go niedaleko brzegu morza, w niewielkiej odległości od Błoni Bridgeport.
Na terenie parceli umieszczono wiele scen przygotowanych do różnych
filmów. Znajdziemy tam bazę kosmiczną, średniowieczny zamek, a nawet
dzielnicę rodem z westernu. Przed główną halą zbudowano fontannę i duży
parking.
Baza wojskowa – Typ parceli publicznych w The Sims 3 w których nie widać sima w środku. Możemy tam podjąć karierę wojskową oraz ją zwiedzić (po tym mogą wystąpić nastrojniki).
Bazy wojskowe w The Sims 3
Sunset Valley
Baza wojskowa "Fort Gnom"
Baza wojskowa "Fort Gnom"
Typ:
Publiczna
Właściciel:
Brak
Wartość:
32376 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Sunset Valley
Tutaj parcela została ulokowana na obrzeżach miasta.Za nią znajduje się rakieta kosmiczna oraz "lotnisko wojskowe".
Arboretum – typ króliczej nory wprowadzony w The Sims 3: Nie z Tego Świata. Jest to budynek charakterystyczny dla wróżek. Przypomina kapliczkę. W arboretach codziennie o 12.00 odbywają się konkursy ogrodnicze, w których może wziąć udział każdy Sim.
Jak większość króliczych nor, arboreta można zwiedzać, a także szukać
wewnątrz nich wróżek. Efektem poszukiwań może być nawet znalezienie
wróżkowego pyłu. Dodatkowo wróżkowie mają możliwość zabawy w arboretach.
Arboreta w The Sims 3
Arboretum Wróżek
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
7x8
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Arboretum Wróżek
To jedyny jak dotąd poznany budynek tego typu. Ulokowano go w Ogrodach Wróżek w
centralnej części parceli. Obiekt jest cały biały. Zdobią go motywy
roślinne i muszle. Wewnątrz umieszczono parę kwiatów w donicach.
Opuszczony magazyn – jeden z typów parceli publicznych w trzeciej części gry. To miejsce, w którym Simowie mogą podjąć karierę przestępczą. Jeżeli nasz Sim został policjantem, ma prawo wykonać inspekcję w magazynie. Wraz z dodatkiem Kariera dochodzi specjalnie przygotowana katastrofa dla strażaka - Rykoszet nikczemnego planu. Podczas wykonywania jej, co prawda nie widzimy Sima, ale da się zauważyć chmury wydobywające się z kryjówki.
Opuszczone magazyny w The Sims 3
Magazyn "Wybitny obywatel"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
15356 §
Rozmiar:
40x36
Otoczenie:
Sunset Valley, Hidden Springs i Riverview
Sunset Valley, Hidden Springs i Riverview
Magazyn "Wybitny obywatel"
Siedziba przestępców w Sunset Valley i Riverview posiada
tajne wejście z tyłu budynku. Od frontu natomiast wygląda na
opuszczony. Wokół obiektu często można znaleźć kryształy, szczególnie
tęczowe, a także złoto. Za magazynem rosną rośliny, z których możemy
zbierać plony oraz pojawiają się karaluchy. Budynek nazywa się "Wybitny
obywatel", mimo, iż służy jako kryjówka ludzi nie tak wybitnych.
Spółka Lama Eksport
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
20629 §
Rozmiar:
25x64
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Spółka Lama Eksport
Znajduje się po drugiej stronie jeziora, obok Centrum Szkoleń dla
Przemysłu i ośrodka naukowego. W skład parceli wchodzą także dwa puste
magazyny. Tak jak w Sunset Valley, budynek posiada tajne wejście z tyłu obiektu. Jest to kolejna parcela, mająca w nazwie słowo lama.
Wschodnia Firma Przewozowa
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
6680 §
Rozmiar:
46x40
Otoczenie:
Bridgeport
Bridgeport
Wschodnia Firma Przewozowa
Kryjówka przestępcza w Bridgeport położona jest nad samym brzegiem morza. Na przeciwko znajduje się spelunka Przybytek Walusia. Nazwa budynku może się wiązać z blisko ulokowanymi magazynami portu w Bridgeport. Ten magazyn jest bardzo podobny do tego z Sunset Valley.
Jaskinia Koniokrada
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
3168 §
Rozmiar:
32x22
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Jaskinia Koniokrada
Kryjówka przestępcza w Appaloosa Plains.
Przypomina bardziej starą stadninę koni niż miejsce, w którym ukrywają
się niewybitni obywatele. W odróżnieniu od innych kryjówek, jest
odseparowana od reszty miasta.
Orbitalne Centrum Dystrybucji
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
812 §
Rozmiar:
10x10
Otoczenie:
Księżycowe Jeziora
Księżycowe Jeziora
Orbitalne Centrum Dystrybucji
Jedyny opuszczony magazyn zbudowany w postaci portalu. Jest to
najtańszy ze wszystkich magazynów. Znajdziemy go nieopodal Pawilonu
Kelvina. Wokół budynku rosną drzewa, tak jakby przestępcy chcieli się
ukryć i nie rzucać w oczy.
Fabryka butów "Ce-Męt"
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Rozmiar:
60x64
Otoczenie:
Starlight Shores
Starlight Shores
Fabryka butów "Ce-Męt"
Kryjówka przestępcza w Starlight Shores. Znajduje się we wschodniej części miasta. Zapewne jest pozostałością po jakiejś fabryce obuwia lub jej magazynie.
Magazyn
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
5769 §
Rozmiar:
40x40
Otoczenie:
Oaza Szczęścia
Oaza Szczęścia
Magazyn
Budowlę całkowicie odseparowano od centrum miasta. Znajdziemy ją po
drugiej stronie autostrady, obok ośrodka naukowego. Obok budynku wycieka
strumień wody tworzący dużą kałużę. Na parceli umieszczono także wannę.
Legowisko
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
9126 §
Rozmiar:
64x64
Otoczenie:
Słoneczne Wybrzeże
Słoneczne Wybrzeże
Legowisko
Siedziba szajki przestępców została ulokowana po raz pierwszy w
wulkanie. Wyrzeźbiono w nim wejście do krateru w kształcie czaszki,
która świeci w nocy. Po bokach wejścia zrobiono dwa duże posągi
przedstawiające prawdopodobnie małpy. Korytarze wewnątrz wulkanu
prowadzą aż na szczyt góry, gdzie da się zauważyć wrzącą lawę. Ze
skalnej ściany wystaje także oszklone pomieszczenie bazy. Wulkan to
jedna z atrakcji turystycznych Słonecznego Wybrzeża. Budynek ten stanowi nawiązanie do siedzib złych organizacji z filmów szpiegownki z lat 60-70.
Moonlight Falls
Teatr "Deżawu"
Przestępcy wybrali tym razem za siedzibę teatr - jest to połączony
lokal, zawierający kryjówkę przestępców i teatr. Cały budynek teatru
przypomina Teatr publiczny Wacława z Sunset Valley i Twinbrook.
Mauzoleum – typ króliczej nory pojawiającej się w trzeciej części gry. Znajdziemy go na cmentarzach
w każdym otoczeniu w grze. Jest to miejsce, w którym możemy podjąć
pracę dorywczą na stanowisku pracownika mauzoleum. Kariera ta składa się
z trzech etapów. Mauzolea to budynki, które można zwiedzać. Podczas
penetracji grobowców istnieje możliwość znalezienia drogocennych
przedmiotów. Często musimy wybrać drogę, którą podąży nasz Sim.
W mauzoleach mieszkają niedźwiedzie-zombie mogące zaatakować Sima.
Jeżeli atak nastąpi, Sim ucieknie z katakumb brudny i prawie nagi. Cecha
Odważny zmniejsza ryzyko ataku tego zwierzęcia.
Mauzolea w The Sims 3
Mauzoleum rodziny Widmo
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
7x10
Otoczenie:
Sunset Valley, Riverview, Barnacle Bay, Champs Les Sims, Bridgeport, Hidden Springs, Oaza Szczęścia
Otoczenia mieszkalne
Mauzoleum rodziny Widmo
Mauzoleum spotykane głównie w otoczeniach mieszkalnych, inne pojawiają się jedynie w Twinbrook, Appaloosa Plains i Starlight Shores. Prawdopodobnie jest to miejsce pochówku członków rodziny Widmo. Jedyną znaną przedstawicielką tego rodu jest Oliwka Widmo.
Nieznane są powiązania tej kobiety z właścicielami katakumb. Budynek
mauzoleum utrzymano kolorystyce i architekturze gotyckiej.
Egipskie Mauzoleum
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
7x10
Otoczenie:
Al Simhara
Al Simhara
Egipskie Mauzoleum
Umieszczono je na Końcu Pustyni, cmentarzu w Al Simharze.
Zbudowano go w typowo egipskim stylu, z licznymi hieroglifami
zdobiącymi budowlę. Szczególnie widoczne są one na drzwiach budynku.
Przed wejściem postawiono dwa duże lampiony egipskie.
Chińskie Mauzoleum
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
7x10
Otoczenie:
Shang Simla
Shang Simla
Chińskie Mauzoleum
Mauzoleum ulokowane na Ziemi Przodków w Shang Simla.
Zbudowano je w chińskim stylu. Posiada ono dach pagody i
charakterystyczne chińskie zdobienia. Jest to znajdujący się najwyżej
budynek na cmentarzu. Wokół niego rosną wyschnięte drzewa, nadające mu
ponurości.
Mauzoleum Rodziny Jolina
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
9x6
Otoczenie:
Twinbrook
Twinbrook
Mauzoleum Rodziny Jolina
To mauzoleum znajdziemy na cmentarzu w Twinbrookna Bluszczowym
Wzgórzu. Zbudowano go w stylu klasycystycznym, z kolumnami
charakterystycznymi dla miasta. Przed budynkiem umieszczono długi
zbiornik wodny. Możliwe że ma to doczynienia z rodziną Jolina z Sunset
Valley
Mauzoleum Rodziny Maślanka
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
7x8
Otoczenie:
Appaloosa Plains
Appaloosa Plains
Mauzoleum Rodziny Maślanka
Nie przypomina wcześniej poznanych mauzoleów. Umieszczono go
niedaleko cmentarza zwierząt, w północnej części parceli.
Prawdopodobnymi właścicielami byli członkowie rodziny Maślanka, jednak
nie pojawiają się oni w żadnej części gry. Nad drzwiami budynku znajduje
się płaskorzeźba, która może przedstawiać kogoś z tego rodu.
Cmentarz Księżycowego Cienia
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
8x9
Otoczenie:
Księżycowe Jeziora
Księżycowe Jeziora
Cmentarz Księżycowego Cienia
Mauzoleum stworzone na kształt portalu. Znajdziemy go na Cmentarzu Księżycowego Cienia w Księżycowych Jeziorach. Nosi on taką samą nazwę co parcela, na której go zbudowano.
Memoriał Jimmy'ego Lemmona
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
7x10
Otoczenie:
Starlight Shores
Starlight Shores
Memoriał Jimmy'ego Lemmona
To dość nietypowe mauzoleum. Wygląda bardzo egzotycznie i pasuje do
otaczających go palm. Prawdopodobnym właścicielem budynku jest zmarły
mąż Yolandy Lemmon, Jimmy Lemmon.
Krypta staroci – typ króliczej nory wprowadzony w The Sims 3: Nie z Tego Świata. Jest to prawdopodobnie archiwum miejskiej biblioteki, ponieważ istnieje możliwość wybrania interakcji Zwiedzaj archiwum.
W budynku można badać zjawiska nadnaturalne. Efektem tych badań może
być uwierzenie w te zjawiska lub nie. Krypty codziennie o 18.00
organizują konkursy wiedzy dla Simów. Oferują one także płatne kursy z dziedziny alchemii.
Krypty staroci w The Sims 3
Krypta Staroci
Typ:
Publiczny
Właściciel:
Brak
Wartość:
0 §
Rozmiar:
5x10
Otoczenie:
Moonlight Falls
Moonlight Falls
Krypta Staroci
Znajdziemy ją w samym centrum Moonlight Falls,
na tej samej parceli co biblioteka. To jedyna dotąd poznana kaplica.
Wygląda dość zabytkowo i na pewno jest bardzo stara, sądząc po tym jaką
pełni funkcję (archiwum). Wewnątrz da się zauważyć wejście do podziemia,
tak więc wszystkie książki są tam przechowywane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz