Potocznie:
TS2 Sims 2 Dwójka |
Spis treści |
Opis
The
Sims™ 2 to zupełnie nowa generacja The Sims. Ta gra umożliwia tworzenie
i sterowanie ludźmi. W The Sims 2 każdy może pokierować życiowymi
losami swoich Simów. Bądź ich towarzyszem podczas dzieciństwa, młodości i
dorosłości. Simy rozpoczynają życie z osobowością, którą im nadajesz
(lub którą dziedziczą po rodzicach). Osobowość kształtuje się pod Twoim
wpływem i na podstawie Twoich wyborów. Podczas swojego życia Simy
kolekcjonują wspomnienia, na podstawie których określana jest ich
osobowość, możliwości wyboru i sposób ich zachowania. Życiowe
doświadczenia mogą mieć krótkotrwały lub długotrwały efekt na stosunkach
między członkami rodziny lub przyjaciółmi. Doświadczenia Simów z
dzieciństwa mogą mieć wpływ na ich dalsze życie i związki z innymi.
Twoje Simy mogą nawiązywać przyjaźnie lub robić sobie najgorszych
wrogów. Twoje Simy zamieszkują realistyczny i tętniącym życiem
trójwymiarowy świat, którzy tworzysz. Budując dom, będziesz mógł
skorzystać z wielu interesujących opcji, dzięki którym postawisz piętra,
strych i spadzisty dach. Możesz wybierać spośród setek nowych
przedmiotów i obiektów. Wiele z nich można dostosowywać w trakcie gry do
własnych upodobań. Gdy już wybudujesz wymarzony dom, będziesz mógł
zrobić zbliżenie i przyjrzeć się życiu Twoich Simów. Rzuć okiem na to co
mają w lodówce i zobacz wyrazy ich twarzy. The Sims™ 2 oferuje wiele
nowych możliwości, które wprowadziliśmy w odpowiedzi na prośby fanów
gry. Dlatego możecie być pewni, że rozgrywka w drugiej części będzie
niesamowicie rozbudowana i dostarczy wielu niezapomnianych wrażeń. Opcja
tworzenia Simów umożliwi kreowanie wyjątkowych i niesamowicie
szczegółowych twarzy. Można wybierać różnorodne fryzury, makijaże i
akcesoria. Dostępny jest szeroki asortyment ubrań: codziennych,
oficjalnych i zwariowanych. Podtrzymując tradycję umożliwiania graczom
dostosowywania rozgrywki, The Sims 2 oferuje opcję wykorzystywania
elementów przygotowanych w innych programach.
The Sims 2 podobnie jak jego poprzednik polega na tworzeniu i kierowaniu życiem istot, nazywanych Simami. W grze tej buduje się też domy, mieszkania (w blokach - tylko z dodatkiem Osiedlowe Życie), różne parcele publiczne, aż w końcu powstają całe miasta - otoczenia. Simowie rodzą się, uczą, chodzą na randki (z dodatkiem Nocne życie), płacą rachunki, pracują, zakochują się, mają dzieci, jedzą, starzeją, aż w końcu umierają.
Wersja na telefony komórkowe
Jest to konwersja znanej i lubianej gry The Sims 2. Można zadzwonić
do znajomych, znaleźć miłość swojego życia lub koszmarnego wroga, który
zatruje Ci życie. Niestety trzeba liczyć się z niezbyt zadowalającą
grafiką ze względu na to, że telefony komórkowe w tamtych czasach nie
mogły generować lepszej grafiki.
Gra przypomina oryginalne The Sims 2. Można chodzić na parcele
publiczne, kupować meble i poznawać nowych Simów. Tryb tworzenia Sima
przebiega dość klasycznie. Gra doczekała się dodatku Zwierzaki. Nie ma
tutaj systemu misji. Gra zachęca głównie swoją grywalnością
przypominającą The Sims Bustin' Out na gameboy advance.
Ciekawostki
Nokia 6101 wyszła w edycji limitowanej oklejonej diamentami, diamentowym
napisem The Sims 2 i zainstalowana grą The Sims 2.
Wszystkie mobilne edycje The Sims sprzedały się w nakładzie 9.000.000
sztuk.
Tworzenie Simów
W The Sims 2 procesie tworzenia sima pojawiło się wiele nowych opcji,
których zabrakło w The Sims, m.in. aż sześć (w podstawie) początkowych
grup wiekowych do wyboru. Tryb tworzenia simów podzielony został na
sześć części. Każda odpowiada za jedną dziedzinę i mieści w sobie kilka
lub kilkanaście opcji, które pozwolą stworzyć nam wymarzonego Sima.
Grupy te oznaczone są cyframi od jednego do sześciu.
Krok pierwszy
W pierwszym etapie tworzenia Simów ustalamy zasadniczy wygląd i cechy Sima. Najpierw wybieramy imię, a następnie grupę wiekową. Do wyboru jest pięć z wyżej wymienionych sześciu etapów życia: małe dziecko, dziecko, nastolatek, młody dorosły (z dodatkiem Na Studiach) dorosły i emeryt.
Ustaliwszy wiek Sima przechodzimy do wyboru karnacji. Wybór jest dość
mały, bo dostępne są tylko cztery opcje, począwszy od bladego, a
skończywszy na ciemnobrązowym. Wybieramy następnie czy Sim ma być
szczupły, czy gruby. Ostatnim krokiem jest nieobowiązkowe wpisanie
biografii Sima. Jeżeli nie chce się wybierać tych wszystkich opcji,
można pójść na łatwiznę i wybrać gotowego Sima ze skrzyni lub wylosować
go.

Drugi krok
W etapie tym wybieramy jaki typ głowy posiadać ma Sim. Do wyboru jest
sześć opcji. Interesujemy się jedynie kształtem głowy, gdyż fryzurę i
twarz zmieniać można w kolejnych etapach.
Trzeci krok
Etap ten chyba najważniejszy - pozwala nam ukształtować twarz Sima i
wybrać jego fryzurę. Dzieli się na kilka części. Łatwo jest odszukać
daną opcję wśród setek innych z powodu istniejącego na przyciskach
obrazka, przedstawiającego jaką część Sima można tam edytować.
Włosy i nakrycie głowy
W pierwszej części zmienić można wszystko co tyczy się fryzury i
nakrycia głowy. Wybierać można spośród wielu opcji. Poszczególne dodatki
i akcesoria wprowadzają kolejne dziesiątki fryzur i nakryć głowy, jak
czapki św. Mikołaja lub spięte gumką włosy dla staruszki. Do wyboru są także cztery kolory włosów: brązowy, blond, rudy i czarny.
Twarz
W części trzeciej edytujemy kształt twarzy. Zmienić można wypukłość
policzków, długość twarzy a także wielkość uszu. Nadaje to Simom
oryginalny wygląd. Następnie przechodzimy do brwi. Zmienić można ich
gęstość, kształt, ułożenie i kąt nachylenia. Idąc dalej dochodzimy do
oczu. Do wyboru jest pięć kolorów - brązowy, błękitny, niebieski, szary i
zielony. Następnie zmieniamy wielkość, nachylenie, rozstawienie itp.
oczu. Zmierzając w dół twarzy wymodelować trzeba nos Sima. Można zmienić
jego rozmiar, "zadarcie", ułożenie względem oczu i ust.
Czwarty krok
Ten krok pozwala na umalowanie Sima, dodanie mu biżuterii (w dodatku Podróże lub Osiedlowe życie), nakrycia głowy oraz okularów. Można też u mężczyzn dodać zarost lub brodę.
Piąty krok
Najlepszy i najważniejszy proces tworzenia Sima - nadanie mu modnego
ubrania. Stroje dzielimy na: codzienne, wizytowe, piżamę, bieliznę,
kąpielowe, sportowe i wierzchnie (na zewnątrz, czyli kurtki, gdy np.
pada śnieg) z dodatkiem Cztery Pory Roku.
Szósty krok
Szósty i ostatni krok polega na dodaniu aspiracji Simów, jego cech,
jego znak zodiaku zależy od jego cech. Jest też możliwość dodania jego
rzeczy, które go "kręcą" i "odpychają".
Rodzina gotowa - teraz czas zacząć wybrać dom i grać!
Życie Simów
Etapy życia SimówCiąża | Niemowlę | Małe dziecko | Dziecko | Nastolatek | Młody dorosły | Dorosły | Emeryt | Śmierć |
Nasze Simy żyją od bycia w brzuchu mamy, po spotkanie z Mrocznym Kosiarzem. Przechodzą przez różne rasy jak: Kosmita, Zombie, Wampir, Wilkołak, Simorośl i Czarownica.
Narodziny Sima, czyli jak stworzyć nowe pokolenie
Edytuj
Jeśli chcemy, by w naszej rodzinie pojawiło się dziecko, musimy dopuścić do Bara-bara
Simów płci przeciwnej. Gdy usłyszymy krótką muzyczkę, znaczy, że Simka
jest w ciąży. Po trzech dniach ciąży Simki w pewnej chwili następuje
poród. Na ekranie pojawi się komunikat, informujący, że nowy członek
rodziny jest już w drodze. Poród odbywa się w dość dziwny sposób, bowiem
maluch nagle spada z nieba na ręce matki. Gra informuje nas o płci
dziecka, po czym należy wybrać mu imię. Można też przyspieszyć ciążę
Simki. Wystarczy wpisać kod "boolrop TestingCheatsEnabled true" po czym z
wciśniętym klawiszem Shift kliknąć na Simkę i wybrać opcję "Spawn"
potem "Tombstone L and D" i pojawia się nagrobek klikamy na niego (bez
Shifta) i wybieramy opcje "Speed up my pregnacy" i za trzy godziny
urodzi nam się maluch.
Śmierć Simów
Życie Sima w końcu się kończy, Simowie mogą umrzeć przez starość lub
przez: spalenie, utopienie się, śmierć z głodu itp. Gdy Sim umiera z
platynową aspiracją z Mrocznym Kosiarzem przychodzą tancerki hula, sim
idzie z walizką po czym mroczny kosiarz daje mu drinka i nieskończone
wakacje.
- Zobacz także: Mroczny Kosiarz
Co się zmieniło w stosunku do pierwszej części
- Grafika 3D, dzięki której możemy oglądać naszych Simów z każdej perspektywy.
- Nowy silnik graficzny, dzięki któremu możemy rozkoszować się takimi detalami jak odbicia w lustrze czy rozproszenia światła.
- Całkiem nowy sposób tworzenia Simów.
- Życiowe priorytety Simów.
- Pragnienia i obawy.
- Nie tak kanciaste ciała Simów i wyraźniejsze twarze.
- Wskaźniki aspiracji oraz reputacji.
- Upływ czasu i realistyczne etapy rozwoju Sima.
- Wspomnienia.
- Zmiana ubioru (można je kupić na parceli publicznej).
- Drzewo genealogiczne i odziedziczanie cech i wyglądu sima.
- Bara-bara,
Etapy życia i rozwoju Sima
- Ciąża – Simowie mogą mieć swoich potomków, dziedziczących po rodzicach różne cechy wyglądu fizycznego lub osobowości. W okresie trwania ciąży u Simów występują przeróżne jej objawy zgodne z tymi pojawiającymi się w realnym życiu, czyli np.: biegunki, wymioty, uczucie ciągłego zmęczenia lub niekontrolowanego pochłaniania pokarmów.
- Niemowlę – Simowi rodzice muszą je karmić butelką i przewijać pieluszki, jeżeli zaniedbają te podstawowe obowiązki, dziecko może im zostać odebrane przez opiekę społeczną, a jego odzyskanie jest możliwe tylko za pomocą kodów. Poza tym można też okazywać im miłość poprzez przytulanie, lub kłaść spać do kojca. Nie można ich utworzyć w CAS.
- Małe dziecko – należy je karmić, przewijać, zmieniać ubranka na stole do przewijania, kłaść spać, kąpać w wannie, pozwolić się bawić i rozwijać już swoje umiejętności (kreatywność, logika, charyzma) za pomocą przeznaczonych do tego zabawek.
- Dziecko w wieku szkolnym – "Sim junior" będzie co ranek, przed godziną 8:00 (z wykluczeniem sobót i niedziel) udawać się do szkoły specjalnym żółtym autobusem. Dzieci teraz zaczynają też nawiązywać swoje kontakty towarzyskie z rówieśnikami (w tym dziećmi w ich wieku zamieszkujących to samo miasteczko), więc od czasu do czasu i niezależnie od nas, przyprowadzają do domu kolegę/koleżankę z klasy.
- Nastolatek – nadal nakłada na młode Simy obowiązek chodzenia do szkoły i odrabiania lekcji, ale też pozwala już na wykonywanie wszystkich domowych obowiązków, samodzielne wyjazdy na parcele publiczne, posiadanie sympatii (partnerów), czy też znalezienie tymczasowej pracy.
- Młody dorosły (z dodatkiem: The Sims 2: Na Studiach) – Młodzi dorośli opuszczają rodzinny dom i wyjeżdżają na studia do miasteczka studenckiego, gdzie mogą mieszkać w akademiku bądź w osobnym domu, gdy mają na to pieniądze. Oczywiście studia nie przeszkadzają młodym Simom w sprawach miłosnych.
- Dorosły – Sim może teraz wyprowadzić się z domu (sam, z całą rodziną lub zabierając ze sobą tylko tych wybranych jej członków), poszukać stałej i bardziej dochodowej pracy z możliwościami awansów, zaręczyć się, a następnie zawrzeć związek małżeński. Dorosły Sim ma prawo starać się o dziecko z innym Simem lub za pomocą biura adopcyjnego (należy skorzystać z telefonu bądź komputera).
- Emeryt – wiek ten pozwala na zrezygnowanie z pracy i przejście na emeryturę, ale i kontynuację kariery.
- Zgon – większość ich rodzajów zaczerpnięto z The Sims, np.: śmierć z głodu, starości, utopienie się, jeśli jest wampirem wystawienie na światło słoneczne, porażenie prądem, ze strachu, choroby lub zginięcie w pożarze, jeśli zaś w pokoju składuje się za dużo brudnych naczyń, przyciągają one żarłoczny rój much, który pożera jednego z członków rodziny. Nowością w The Sims 2 jest zgon z powodu przygniecenia przez satelitę. Sim może także zginąć, zjedzony przez roślinę – krowę (The Sims 2: Na Studiach). Zmarły Sim może zostać zombie lub duchem.
Nagrody aspiracji i za osiągnięcia zawodowe 
Nagrody aspiracji – otrzymuje się je za zdobyte punkty aspiracji.
Używać ich można tylko w trakcie posiadania złotego lub platynowego
statusu, w przeciwnym razie osiąga się zwykle odwrotny skutek.
Nagrody za osiągnięcia zawodowe dostępne są dopiero po osiągnięciu
pewnego poziomu w danej karierze zawodowej, umożliwiają zdobywanie
punktów umiejętności.
Ciekawostki 
- Wykonanie The Sims 2 trwało trochę więcej niż 100 dni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz